tisdag, augusti 29, 2006

För ett decennium sedan

Just den här dagen för exakt 10 år sedan så sprang jag klassiska DM. Okej, kanske inte exakt den här dagen men det var ändå för 10 år sedan inom rimlighetens gränser. TC var vid Sundby strax utanför Kungsängen/Bro. Partiet ligger precis öster om det som användes vid Tiomila 2005. Jag sprang H21 och banan var rätt lång. Tomas Jonsson från Järfälla vann med drygt 4 minuter (85.49). Själv gick jag som en klocka fram till den 20 kontrollen av 23. Den sista halvlånga sträckan fram emot dom sista kontrollerna var bara en formalitet. Därför bommade jag 4-5 minuter på 21 kontrollen. Sån är jag tydligen. Nej, det är jag faktist inte. Bommar brukar jag hålla kort men det sket sig den här dagen. Hade jag inte gjort denna fadäs hade jag nästan varit topp 5. Nu kom jag 14 av 54. Inte tokigt men placeringen ingav ingen glädje överhuvudtaget. Den här dagen för exakt 10 år sedan, nästan.