lördag, augusti 19, 2006

Irritationsmoment

Jag hatar en del saker här i livet. Inga personer eller så. Det är alldeles för energikrävande att destruktivt engagera sig i andra människors liv, så det håller jag mig borta från. Småsaker dock. Det kan jag reta ihjäl mig på. Nu senast idag. Jag behövde 7 st funktionsdugliga skärmar till ett enkelt träningsarrangemang jag håller i. Härligt tänkte jag när jag kom in i klubblokalen, 20 skärmar i lådan. Efter närmare inspektion, var facit av lådans innehåll som följer. Mer än hälften saknade snören för upphängning. Endast 3 st hade stiftklämmor (varav 2 av dessa saknade snören). Mer än hälften skulle ha ett drägligare liv i papperskorgen. 4 var nerkladdad med tuschpenna (olika skolnamn) Svetten bröt ut i min panna. Jag svor. Vem fan är ansvarig för detta. Ingen visade det sig när jag tänkt efter en stund. Så jag har ingen att vara arg på. Förutom mig själv. Jag borde sluta reta upp mig på småsaker. Sa jag att det känns som att jag skall bli skadad idag igen? Så får det bli.