måndag, augusti 28, 2006

Kris

Har du fått någon 40-års kris? Det är en fråga som jag i allt mer eskalerande takt börjar få. Jag gissar att det kan ha något att göra med att min faktiska 40-årsdag närmar sig. Jag har konsekvent svarat nej på den frågan, men nu börjar jag fan snart få en smärre kris av allt jävla tjatande om kris. Är det så illa att man måste börja känna sig gammal när man fyllt 40? Det spänner över bröstet idag och jag har en lätt yrsel. Jag tror det beror på att jag har en lite för tajt tröja på mig idag. Jag ser ut som en stoppad kassler. En bättre begagnad kassler!

2 Comments:

At 8/28/2006 9:10 em, Anonymous Anonym said...

Hehe, det här är ju en toppblogg. Känner igen det där med kasslereffekten, märkligt att en del kläder som var så bra bara blir små sådär. Måste också kommentera någon av dina funderingar en bit ned. Att du fortfarande drömmer om tävlingsfart finner jag beundransvärt. Min situation påminner om din (ja vaderna spökar inte så mycket) men jag lägger i princip all mitt orienterande till tävlingstillfällen. Bara glimtvis känns det som förr men ändå är det njutbart. Som igår tex, 87 min på Åva norra. Kan inte bli bättre (just nu iallafall). I övrigt, kanske dags för en SPOL igen ?

 
At 8/28/2006 9:29 em, Blogger AspLövet said...

SPOL borde ligga rätt i tiden, vi kan höras om det. Jag måste säga att din framfart på O-ringen ingav största respekt på mig. Du vacklade inte en enda etapp. Det känns som att du varit helt borta sedan du pajade knät i Idre 2002. Och sen dyker du upp och gör en sån vecka. Imponerande. Jag antar att en gång orienteringstalang, alltid orienteringstalang.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se