måndag, augusti 07, 2006

Åksjuka


Ikväll blev det åka av. Jag spelade Black i 2 timmar och lyckades klara spelet. Problem uppstod dock under spelets sista mission som jag betade av ikväll. Efter en dryg timme blev jag hastigt och olustigt åksjuk. Ni vet den där känslan man kan få om man läser under bilkörning eller sjösjuka om man bättre känner till den känslan. Black är ett FPS spel och allt springande runt i korridorer samt upp och ner för trappor allt medans jag vevade mitt vapen hej vilt i alla riktningar gjorde att jag blev åksjuk. Jag lyckades avstyra illamåendet så mycket att jag slapp köra buss tack och lov. Tyvärr kände jag mig tvungen att spela vidare till slutet för det gick inte att spara mitt under ett mission. Jag valde därför att spela vidare i ca 45 minuter lätt illamående. Det skall inte vara lätt att vara duktig. Jag har bara upplevt denna känsla i samband med tv-spel en gång tidigare och det var för ca 10 år sen när jag spelade Forsaken på Nintendo64. Forsaken är i samma genre som Descent för er som undrar. Nu skall jag lägga mig och sova, vi får väl se om sovrumstaket snurrar. Ibland behöver man inte alkohol för att uppleva den känslan med andra ord.