onsdag, augusti 09, 2006

Merchandise


Jag har en idé om hur jag skulle kunna tjäna feta pengar på orienteringssporten. Tyvärr är jag mer en "dreamer" än en "do´er" så alla mina idéer brukar hamna i byrålådan. Den här idén går ut på att exploatera alla orienteringslöpare i världstoppen. Mitt först projekt där jag även tagit fram en prototyp som ni kan se på bilden ovan är klippdockor/pappersfigurer av våra stora stjärnor. Hur många ungar där ute skulle inte vilja ha sina idoler hemma på skrivbordet, framför datorn, eller varför inte som jag har i vardagsrummet på finhyllan. Där finns det pengar att hämta in och jag tror inte ens man behöver en håv.

I förlängningen skulle det även bli brädspel, pussel, målarböcker och planscher med våra ol-stjärnor. En annan idé är samlarkort alá hockeyn där jag skulle sälja samlarkort med 5 kort i varje bunt. Givetvis får man 4 löpare från B-nationer och endast en världslöpare i varje bunt så man måste köpa många paket innan man fått ihop sin samling. Sen tänkte jag mig ett exklusivt guldpaket med bilder där man, om man har extrem tur, kan få ett signerat kort. Dessa kostar givetvis mycket mer än dom vanliga kortbuntarna. Man skulle även kunna ta fram kortspel av typen Pokemon där ungarna kan spela ut löpare mot varandra för att vinna och förlora kort. Där finns det oändligt med kosing att casha in. Sen blir det givetvis tv-spel och kläder framöver men då har mitt imperium växt så mycket att jag inte behöver jobba längre utan jag sitter på Bahamas och räknar alla pengarna som rullar in.

Bara för att visa att AspLövet är världens snällaste H40-löpare bjuder jag på dom första prototyperna av mina pappfigurer. Printa ut Holger, Simone och Emil på en färgskrivare. Förstärk figurerna med lite tjockare papper eller tunn kartong på baksidan med hjälp av lim eller dubbelhäftande tejp. Klipp ut figurerna. Klipp längs med dom streckade linjerna och tryck in stödben av tjock papp eller tunn kartong och vips har du dina egna figurer att visa upp för avundsjuka vänner.



Vadå för gammal för att leka med klippdockor? När det kommer till pengar får man inte ha såna betänkligheter.

3 Comments:

At 8/10/2006 3:03 fm, Blogger Michael said...

A great reason to put a new cartridge in my ink jet printer.

 
At 8/10/2006 9:19 fm, Anonymous Anonym said...

Vadå för ungar??!! Nu har jag en Simone bredvid skärmen här på jobbet. Grejt AspLövet!!

PS När ska dom nyinvesterade pjucken göra tävlingsdebut? Stafett-DM??

 
At 8/10/2006 9:41 fm, Blogger AspLövet said...

Michael>> Trevligt att ha besök av dig. Hoppas att din sommarvistelse i Sverige var till belåtenhet.


Kula>> Jag tror inte på någon tävlingsdebut men eventuellt, eventuellt kanske, kanske jag efteranmäler mig till Vallentunas Långdistans den 9 september eftersom den, vad jag tror, går på Ekskogen-Löt kartan. Men eftersom jag outar det beslutet här och nu så kommer jag att dra sönder vaderna inom kort så det sket sig direkt. Helvete också!! Kul att Simone föll dig på läppen eller vad fan man nu säger.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se