onsdag, augusti 09, 2006

SNO är nummer 1

Idag hittade jag SNO. Jag log när jag såg den och förstod direkt att detta var ett nytt alternativ i jakten på registreringsskyltar. För att backa lite och förklara vad det handlar om så tar vi allt från början. Ni känner säkert till nummerjakten på bilars registreringsskyltar. Man måste hitta 001 först och sen 002 osv. Man får alltså inte tillgodoräkna sig någon skylt som inte ligger på tur. Dvs ser man 002 innan man hittat 001 så får man inte räkna den. Jag är numera på jakt efter 015. Jag har hållit på med tävlingen i drygt 3 år. Sakta men säkert skulle man kunna kategorisera min framfart. Nu är inte jag så ofta i bilen och oftast glömmer jag bort tävlingen men med jämna mellanrum, som förrs veckan när jag hittade 014, så kommer jag på mig själv med att scanna bilar efter nummer på tur. När jag såg SNO i morse insåg jag att man kan ju även leta efter orienteringsklubbar (förkortningar). Med andra ord gäller det att hitta alla registreringsskyltar som slutar på OK. Vi får väl se hur det går.