onsdag, augusti 02, 2006

Who´s Da Man?

Mitt under den dramatiska avslutningen, för damerna, på dagens långdistans ringde telefonen.

- Hej, vad glad jag är att du är hemma, sa en något äldre dam i luren

Vart fan skulle jag annars vara, med semester och VM på datorn, vad fan vill du tänkte jag högt.(Jag svarade givetvis diplomatiskt, Hej)

- Känner du till boken, Bibeln? Frågade hon

Jag har hört talas om den, men som en hårt troende ateist har jag inte den direkt i bokhyllan svarade jag.

- Jag förstår, men har du aldrig funderat på vart alla djur och växter kommer ifrån. Frågade hon med en överlägsen röst.

Jag svarde henne att ämnet inte intresserade mig men att hon nog kunde få ett bättre svar från en biolog.

- Okej, ha en bra dag, svarade hon utan att hugga på mitt svar med något kvasireligiöst svammel.

Jag tvivlar på att hon skrattade åt mitt svar när hon lagt på. Det gjorde däremot jag, högt och länge, innan jag kom på att det var ju VM jag skulle vara fokuserad på.

1 Comments:

At 8/03/2006 11:42 fm, Blogger Osse said...

Ha ha ha , klockrent!

Varför kommer jag aldrig på så bra svar när det ringer någon filur och vill kränga en massa strunt till mig.

Nu hoppas jag att ”bibel-gumman” snart ska ringa till mig så jag får testa dina svar (om jag inte bryter mot någon upphovsrätt, patentintrång, stöld eller vad det kan räknas som genom att jag piratkopiera dina svar)

Rocka on!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se