tisdag, september 05, 2006

Arenaproduktion

Jag var inne på OPN.no´s trevliga fotoreportage från NM i sprint. Vad som slog mig när jag tittade på bilderna är att dom använde en startramp. Vad är egentligen vitsen med en sån? Var det så mycket folk på plats att dom behövde lyfta upp löparna så att all publik kunde se vem som skulle starta?


Nu är inte jag ute och far på allt för många sprinttävlingar men jag har ofta sett den här typen av startramper. Jag kan tycka att dom känns lite fjuttiga i sin uppbyggnad. Ta bara NM nu som exempel. Rampen är max 50 cm hög och sen skall dom sno åt sig kartan från ett campingbord som förmodligen såg dagens ljus för första gången i mitten på 70-talet. Arenaproduktion my ass. Det känns lite som att halvdana försök bara gör det hela värre. Skall man nu lyfta fram löparna, så får man göra det ordentligt. Skall man ha en ramp får man bygga EN RAMP! Nu snackar vi minst en, gärna två meter upp. Det viktiga är att det blir fett och svulstigt. Skall vi ta oss in i OS-familjen kan vi inte komma dragande med några spånskivor som spikats ihop ovanpå tre SJ-pallar.