måndag, september 25, 2006

Bortglömda projekt

Jag har roat min kväll med att städa ur en kartong med skräp som jag sparat genom åren. I kartongen har jag lagt saker som jag trott kan komma till nytta någon gång i framtiden och planen har givetvis hela tiden varit att den skall sorteras upp så att jag hittar alla dom här viktiga sakerna som eventuellt kan komma till användning någon gång. Saken är ju dock den att man kommer aldrig så långt som till sorteringen och vad som sist och slutligen ligger i kartongen försvinner ut i skallens periferi. Ikväll fick jag dock ett ryck och började gräva i lådan. Jag hittade mycket intressant och lika mycket som kunde slängas med en gång. Vad som dock fann min sökande blick var 2st A4 ark med 4 lätt skruvade kartklipp. Dom här 4 kartorna/slingorna hade jag en gång i tiden tänk ha på ett Makramé. Kommer inte ihåg varför dom aldrig användes men jag kan gissa att det året som jag lekte fram dom här så blev det inget Makrame. Nåja, nu är dom slängda och kartongen är tömd på sånt här gammalt skräp.




2 Comments:

At 9/26/2006 9:28 fm, Anonymous Anonym said...

Jeg synes du skal opmaerksamme internationale sprogdagen, med denne histori fra det virklige livet (www.ekstrabladet.dk):

Forvirringen var total, da en undercover-betjent samlede en prostitueret op på gaden i New York.

Betjenten, der var lokkedue i en aktion mod gadeprostuerede, fik den 31-årige Lisa Greene ind i sin bil, og de to var ved at forhandle om sex, da hun pludselig spurgte ham, om han var fra politiet.

Da betjenten svarede nej, sagde Greene 'godt, for det er jeg' - hvorefter hun tog et sæt håndjern og en politiradio frem. I radioen fik hun kontakt til en kvinde i den anden ende.

Betjenten fik mistanke om røveri og skubbede Greene ud af sin bil. Kort efter blev hun anholdt af en patrulje, der også kunne anholde 20-årige Elena Irwin i en bil ikke langt derfra.

De to kvinder er nu begge sigtet. Greene er - foruden prostitution - sigtet for røveriforsøg og og for at opgive falsk identitet. Irwin er sigtet for meddelagtighed i røveri og besiddelse af våben.

Om de to kvinder har benyttet tricket til at røve sexkunder tidligere vides ikke.

 
At 9/26/2006 11:59 fm, Blogger AspLövet said...

Jag fattar inte ett jota av det du insinuerar, men oavsett det så tycker jag att din Danska är perfekt. Har du tränat sedan barnsben?

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se