torsdag, september 07, 2006

Den segdragna planen

Om man skulle följa datavärlden och katalogisera alla mina planer och nystarter skulle man kunna kalla min senaste plan för: Plan 6.3 Vad ingår i den här nya revolutionerande planen då kan man fråga sig. Gammal skåpmat eller nytänkande? Nu när jag inte bara är bitter längre utan både gammal och bitter krävs det nog nytänkande för att få fart på min halvdefekta kropp. Jag har ordinerat mig själv en veckas vila för att få bukt med knäproblemet. Sen kommer jag i lugn takt eskalera min fysiska träning med MTB och långpromenader. Jag skall direkt säga att några stavar kommer ni aldrig få se i händerna på AspLövet. Skulle det gå så långt att stavar överhuvudtaget kommer på tal så lägger jag ner alla aktiviteter för gott på en gång. Krasst kan man konstatera att det ser mörkt ut att få tävla den här säsongen. Jag planerar heller inte in några tävlingar för jag blir bara besviken på mig själv.

Nu hoppas jag också att det slutar ploppa upp folk, vart jag än befinner mig, för att fira att jag blivit lastgammal. Nu är jag trött på att dricka öl och äta tårta. Jag börjar misstänka att folk njuter av att jag fallit för ännu ett 10-års streck. En annan sak jag noterat i detta sammanhang, är att alla som redan klivit över 40-strecket säger att livet börjar nu och allt blir bara bättre. Jag tror att dom ljuger. Det är bara en buktalande försvarsmekanism så att dom inte skall falla ner i bitterhetens hål över att dom börjar bli gamla och gaggiga. För mig som redan är nere i hålet spelar ett eller några år till på nacken ingen roll.

Vila var det

Inget nytt på AspLövsfronten med andra ord