torsdag, september 21, 2006

Det kom ett mail

Man borde tro att jag är bortglömd och för alltid placerad i historieböckerna. Tydligen är det inte så. Idag fick jag ett mail från Portugal. Dom bjuder in mig till någon sorts orienteringsträff 2007. Jag antar att dom inte till fullo förstått min situation. Man kanske kan mörka den faktiska verkligheten och få sig en gratisresa. Sen kan jag fejka en snabb muskelbristning på första tävlingen och sen bara glida några dagar. Tyvärr har dom inte skrivit hur jag får mina flygbiljetter eller hur jag skall bo. Antar att flygbiljetterna kommer med rekommenderad post och att min lyxsvit står redo och väntar på min ankomst. Dom har även en "promotional video" på sin sajt. Först trodde jag att o-träffen handlade om att gå omkring och titta på gamla hus samtidigt som en tant gallskriker så att man får huvudvärk, men efter ett tag får man se en halvgalen Portugis rusa omkring på skoglösa partier stämplandes hej vilt. Av någon anledning så blev jag inte direkt lockad av att se den. Men är det bjudresa så är det.