fredag, september 15, 2006

En helt värdelös kilometer

Man har ju hört talas om den "flygande kilometern" och många gånger den "sista kiometerna" men efter lite bläddrande i mina kartpärmar hittade jag på ett flertal banor den "bortkastade kilometern". Partier av banor där man möts av noll orienteringsvärde och lika gärna kunde låtsas som att det var ett terränglopp man deltog i. På nedanstående karta kan ni se en bit av en H20A bana som jag sprang 1986. Det var Stockholms Godtemplare som arrangerade och P-A Englund vann på 66,49. Jag kom 2:a med 68.38 på den 10 km långa banan. Hursomhelst så var det ett fruktansvärt tråkigt mittparti på en bana som förövrigt lämnade lite att minnas. Det tråkiga är att precis söder om denna passering finns det jättemycket skog så varför vi skulle ut här och springa här kan man undra. Undrar om antalet värdelösa banor/sträckor är fler än dom bra/utmanande man stött på genom åren?

1 Comments:

At 9/16/2006 12:02 fm, Anonymous Anonym said...

Ha ha!
Ser ut som en H12 bana.
Rent hjärndött.
Undrar hur banlägggarns förklaring lät?
Kanske "Jo H21E var jag nöjd med"

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se