lördag, september 02, 2006

Keine Lederhosen

Som jag anade hade jag nog vunnit Natt-DM om jag ställt upp. Noterade att den gamla legenden Björn Axelsson vann H40 och inget ont om Björn, han är en gudabenådad orienterare, men han hade nog fått ge bort plaketten till mig om jag startat. Nu gjorde jag inte det så vi släpper ämnet och ramlar vidare. Igår var jag på kick-off med jobbet på Skansen. I 3 timmar avlöste säljcheferna varandra uppe på scenen där dom i extas basunerade ut hur bra vi har startat Q3 och hur dåliga våra konkurrenter är. Det var nästan som ett väckelsemöte där vi alla på slutet stod upp på stolarna och klappade händerna och kramade varandra omvartannat. Hela anförandet avslutades med att vår nya kvinnliga VD, som förövrigt har sin bakgrund i Iran och därför bröt på ett rätt ocharmigt sätt, skrek. Nu skall vi festa!! Alla slussades ut på gården där vi förväntade oss rikligt med mat eftersom alla enbart ätit lunch sådär 7 timmar tidigare. Vi bjöds på korv med bröd. Jag hann äta två innan dom var slut. Det var allt som bjöds på i matväg, så ölen bet rätt bra. En annan märklig sak var att temat var Oktoberfest. Jag hade förväntat mig lite rejäla ölsejdlar med Bayersk bira och frodiga tyska damer som serverade. Vi fick Pripps blå i flaska serverade av en svensk kille som inte förstått ordet serviceminded. Annars var allt bra. Inte lika bra som att springa Natt-DM men i ett större perspektiv så var det ändå en trevlig kväll. Ikväll är det EM-kval. Jag håller på Sverige.

2 Comments:

At 9/03/2006 2:35 em, Anonymous Anonym said...

Där ser du, Natt-DM tar allt!

 
At 9/04/2006 9:40 em, Blogger AspLövet said...

Du tävlar för mycket Amanda. Skulle du halvera ditt kepsande skulle du tveklöst göra bättre resultat. Du läste det här först.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se