tisdag, september 05, 2006

Straffa hårdare

Jag tycker att det är helt rätt att Zlatan, Mellberg och Chippen blev avstängda. Har man regler så skall dom följas till punkt och pricka. Hemma har vi (läs: Jag) regler som också måste följas. Fru AspLövet brukar säga till mig. Kommer du inte hem i tid behöver du inte komma alls. Då brukar jag fråga hur länge jag får vara borta. Då säger hon, Tills att du kommer tillbaka. Stenhårda regler, Jag vet.

Liknande fotbollslandslagets regler borde våra svenska landslagslöpare ha i sina kontrakt, fast lite mer resultatanpassade. Är dom för långt efter på en landslagstävling så blir dom automatiskt avstängda i ett lopp (minst). Då sätts deras medverkan lite på sin spets. Management by fear. Det finns liksom inga genvägar till det perfekta landslaget. På sprint tycker jag att det räcker att dom ställer upp för att dom skall bli avstängda.

1 Comments:

At 9/05/2006 12:07 em, Anonymous Anonym said...

Landslagsorienterare skall naturligtvis bli avstängda om de bommar för mycket. Inga egna vägval här inte! Håll tårna på strecket! Eventuellt kan jag godkänna en deviation från fågelvägen med sådär 10 % av kontrolsträckans längd. Bra så?

Jag vet att det kan bli problem med framför allt vissa sprintbanor men sprintorientering bryr jag mig överhuvudtaget inte om.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se