tisdag, september 12, 2006

Tränarkarriär

Jag har funderat lite på om jag inte skulle börja satsa på en tränarkarriär nu när insikten om att jag aldrig kommer att kunna springa själv börjar sjunka in. Kanske skulla man ta tag i klubbens alla gubbar och försöka få lite fason på dom. Någonstans långt inne i kroppen finns det en rabiat tränare som inget hellre vill än skrika och bete sig. Lite grann som dom där föräldrarna man kan se på knattefotbollen som skriker, Hora! åt domaren framför gapande 10-åringar. En sån vill jag vara. Till mina adepter skulle jag skrika och svära som fan. Era feta jävlar. Har jag gett er tillåtelse att bomma?! Det vore skönt att med en sån attityd skrika respekt och kvalitet in i menlösa motionärer. Om någon inte vill vara med längre och slutar komma på mina träningar gör jag bara hembesök och säger att dom får välja mellan mig och frugan. Frugan kommer att ta alla dina pengar när ni skiljs hos mig har du alltid en vän, har jag som dräpande argument. Då skall ni nog se att dom kommer krypande. Bengan Boys!! Det vore något det.

5 Comments:

At 9/12/2006 1:42 em, Anonymous Anonym said...

Shit, kan man få AspLövet som personlig tränare? Jag ställer upp som adept, helt klart! När är första passet och vad kör jag?

 
At 9/12/2006 2:11 em, Blogger AspLövet said...

Första passet är så fort jag har ett skäligt kontrakt i min hand. Jag tänkte börja lite lätt med 70/20 intervaller på elljusspåret. 8x8 st Med 1 minuts vila mellan varje sekvens. Sen joggar vi ner på Nytorp/Söderängsrundan.

 
At 9/13/2006 7:58 fm, Anonymous Anonym said...

Helt rätt! Riktiga tag ska det vara! Din karriär tycks sprikrakare än sträckan mellan 4:e och 5:e du gjorde på Stigfinnarnas 1992.

Anders>>> Det där orkar du aldrig med. Mjukstarta du hos farsan tillsammans med de andra ungdomarna på torsdagarna så kan du senare ta klivet upp till AspLövets bistra verklighet.
Vilket tränarpar, det kan ju bli litet som den snälle polisen och den elake polisen.
Fast den jämförelsen kanske haltar lite, ungefär som AspLövets patetiska försök att springa.

 
At 9/14/2006 1:26 em, Anonymous Anonym said...

http://hsk.oniverse.net/arkiv/Dokumenter/TrenerUtlysningHSK.pdf

Halden behöver tränare

 
At 9/14/2006 2:15 em, Blogger AspLövet said...

Det vore något det. Lite baktåtsträvande bitterhet är kanske vad alla världsstjärnor i Halden behöver för att få ut det där lilla extra. Sen kör jag samling hemma i min hytte varje fredagskväll där jag tvingar alla att spela tv-spel och titta i mina gamla kartpärmar.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se