måndag, september 18, 2006

Träningen fortskrider

Idag var jag tvungen att vila efter all träningen den sista tiden. Jag känner mig alldeles matt i kroppen och någonting inom mig skriker efter vila. Det är tufft att vara hårdsatsande. Ni kanske tror att jag skojar? Det gör jag. Sån är jag tydligen. Den här senaste perioden av ofrivillig vila börjar tära på min mentala hälsa. I natt när jag vaknade och tittade upp i taket trodde jag att jag kommit till fel kontroll. Det stod 03:45, men jag skulle ju till kontroll 6 med kodsiffra 55. Jag visste att vi aldrig skulle ha monterat upp den där väckaklockan som visar tiden upp i taket. Eländes elände. När jag tittade mig i spegeln på morgonen så kändes det i alla fall lite bättre. Det kändes som att vi var två i samma båt. Vi var lika feta och definitivt lika som blåbär. Ibland är det skönt att inte vara ensam. Nåja, i morgon kanske jag skall ut och jogga lite. Just nu letar jag febrilt efter min definitionshållare. Tänkte att jag skulle börja använda den i affären och sätta in inköpslistan i den. Det vore ju synd om den bara fick ligga oanvänd år ut och år in.