onsdag, september 20, 2006

Vart tog dom vägen?

Ibland undrar jag vart alla orienterare som man tampades mot under ungdoms och junior-åren tog vägen. Man kan se något strönamn i resultatlistorna nuförtiden men dom allra flesta är borta. Vart är dom? Skaffade dom familj där dom var tvungna att välja mellan frun och orienteringen? Började dom med något som inte var lika jobbigt, typ öldrickning? Håller dom fortfarande på men springer bara öppna banor som klubblösa? Ledsnade dom och i så fall varför? Se på mig jag har inte ledsnat trots att jag inte sprungit på 7-8 år. Väntan nu!! Är det därför jag fortfarande håller på? Eller håller på gör jag ju inte men drömmer om att hålla på. Fan, kanske jag skulle ha slutat för länge sen om jag aldrig haft dom här skadeproblemen. Man vill ju alltid ha det man inte kan få liksom. Salma Hayek. Miljoner på banken. Ett snyggt face. Intelligens. En sten vid en sjö vid en skog någonstans. Simones överlägsenhet. Ni förstår kanske vad jag menar. Uffe Kjellin. Nu kom jag på ett namn till och med. Jag som aldrig kommer ihåg namn. Han sprang för Tyresö i mina ungdomsår. Undrar vad han gör idag?

2 Comments:

At 9/20/2006 4:37 em, Anonymous Anonym said...

Matte Forslund spelar numera innebandy i SB ;-)

 
At 9/24/2006 11:51 em, Anonymous Anonym said...

En Uffe Kjellin springer för OK hedströmmen för tillfället ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se