måndag, oktober 09, 2006

25manna

En sak har jag i alla fall lärt mig dom sista åren och det är att "Tiden går fort när man inte har kul" Beslöt mig för att se hur länge det var sen jag själv sprang 25manna. Det visade sig vara hemska 7 år sedan. Huga! Jag sprang den gången 5:e sträckan för vårt 1:a lag när tävlingen gick i Rudan. 6,8 km på 47 minuter hade jag och vår slutplacering blev 64 av 341 lag. 7 år minsann. Har svårt att greppa att det gått så länge. Insikten av mitt bortskenande orienteringsliv börjar allt mer ta sig formen av ett överlastat ok. Jag undrar om jag var med och gnällde lika mycket på 25manna-arrangemanget på min tid som folk verkar göra nuförtiden. Har inget minne av det. Jag var förmodligen skitnöjd med allt på den tiden. En svunnen rosenrosa tid som jag inte minns något av. Det är väl skit också. Inte ens några bra minnen får man ha kvar i sin trötta gubbskalle tydligen.