onsdag, oktober 18, 2006

Dag 3

Vart tog dag 1 och dag 2 vägen? Vet inte. Jag har lämnat dom bakom mig. Alla som har sprungit O-ringen vet att dag 3 är den kritiska dagen. Man kan ha gått lekande lätt dom första två dagarna men ofta brister allt den tredje dagen. Därför känns det skönt att dag 3 för mig har gått enligt planerna trots frestelser och mentala svårigheter. Jag har avstått cola, fet mat och andra förlustelser till fullo. Inga avbrott i mina stenhårda planering. Avbrott stötte jag dock på i skogen under min kvällsliga promenad.


Innan jag stegade in i det brutna trädet hade jag satt på mig ett par vadskydd från Rehband som har 20 år på nacken. Lika gammal var nästan VJ-jackan som fick skyla mig mot den kyliga höstluften. Ny var dock min huvudställning till pannlampan. 60 minuter rask promenad i skogen och på stigar blev dagens aktiva vila. Eller om det kanske kallas vilsam träning. Vad vet jag. Min träningsframtid har lika många lösa trådar som tv-serien Lost. Hursomhelst höll jag blicken högt och steglängden framsträckt. Tröttsam skall man inte kalla min tur men friskluft har visst inte skadat någon ännu.

4 Comments:

At 10/19/2006 8:11 fm, Anonymous Anonym said...

Jag har frågat mig länge men måste nu till slut avslöja min okunskap i bloggtekniska frågor.
Vem tusan är fotografen?
Varför får han/hon ingen credit för allt jobb?
Självutlösare?

 
At 10/19/2006 8:23 fm, Blogger AspLövet said...

Till och med min skitbilliga digitalkamera har självutlösare. Det komiska är att självutlösaren tar bättre kort än vad jag gör.

 
At 10/19/2006 7:46 em, Anonymous Anonym said...

Händer det aldrig att du möter någon ute i skogen som undrar vad f*n du håller på med? Funderar på om man skulle smyga efter dig ut nån kväll och överraska dig mitt i modellandet...

 
At 10/19/2006 9:35 em, Blogger AspLövet said...

I går mötte jag en man på elljusspåret som jag färdades utefter en kort bit. Han hejade. Jag hejade tillbaka. Sen blev det tyst igen. Jag trivs bäst så. Ensam. Tyst. Då kan jag blunda och drömma att jag är någon annanstans.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se