fredag, oktober 13, 2006

Det luktar inte fisk

På min lunch gjorde jag det taktiska draget att besöka en lunchrestaurang. En panerad rödspätta med kokt potatis och remouladsås beställdes. Vänta, nu sa jag fel. Det var skagenröra istället för remouladsås. Redan där borde jag ha blivit misstänksam. När serveringspersonalen kom in med min tallrik spred sig en odör över lokalen. På tallriken låg det 3 st halvsvarta potatisar, några sönderkokta broccolibitar, en liten klick skagenröra samt något som till formen påminde om rödspätta. Den misstänkta rödspättan var bränd i kanterna men annars var den mer sönderkokt än panerad. Lukten som kom sipprande ur fisken påminde om något som hoppat ur vattnet och sen självdött någon gång i början av sommaren. Jag sköt tallriken ifrån mig och reste mig upp för att gå, lika hungrig som när jag kom. Hade jag haft lite civilkurage eller kanske lite av den bitvis kaxiga mentaliteten som jag har på min blogg hade jag gått till köket, drämt tallriken i disken, och krävt mat som inte klassas som hälsovådligt. Istället smög jag tyst ut ur restaurangen. Jag var dessutom så svenskt mesig att jag ställde min bricka i brickvagnen. Tufft AspLövet! Tufft!

2 Comments:

At 10/16/2006 9:12 fm, Blogger Stefan said...

socialstyrelsen masserar dig på axlarna för att du ställde brickan på brickvagnen. vi är så drillade så att det är exotiskt ;)

 
At 10/16/2006 9:33 fm, Blogger AspLövet said...

Ajdå! Socialstyrelsen. Innebär detta att jag måste börja betala tv-avgiften också?

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se