måndag, oktober 23, 2006

I valet och kvalet

För att fira min första säsong i H40 är jag på upplevelsejakt. Säsongen 2006 blev precis så katastrofalt dålig som förhandstipsen siade om. Därför börjar det bli dags att unna sig något nytt att slänga bort sin outnyttjade träningstid på. Kuben samlar damm och antalet roliga spel på ingång till PS2 är ytterst få inför vintern. Då återstår frågan vilken konsoll man skall välja av den "nya generationen" som är här eller på ingång. Xbox360 har ju funnits ett tag och det finns skapligt med spel ute redan nu. Wii lockar ju väldigt mycket med sin nya handkontroll men den är lite svagare i prestanda jämfört med dom andra två och kommer spelutbudet från 3:e partstillverkare vara lika dåligt som på kuben så känns det sisådär. PS3 kommer först till våren och kommer kosta en smärre förmögenhet. Eller kanske jag borde göra något annat än leka på mina fritid? Beslut. Beslut. Beslut.

1. Köpa en Wii
2. Köpa en Xbox360
3. Köpa en PS3
4. Växa upp och köpa något moget som man förväntas ha vid min ålder.
5. Börja dricka whiskey som heltidsproffs.
6. Lämna verkligheten bakom mig och flytta ut i skogen som en riktig Doppler.

6 alternativ passar bra för då kan jag använda en tärning för att komma till ett beslut. Tvi Tvi. Spänningen är olidlig....