söndag, oktober 01, 2006

Jag läste en bok

Jag sitter i fåtöljen och läser. Jag har varit inne i ett bokstim dom sista 2 månaderna och plöjt igenom 6 böcker. Men nu läser jag ingen fiction utan i min hand ligger Stora Husläkarboken. På sidan 40 kan man läsa.

"Något som är ytterst vanligt i 40-års ålderna är kompensationsskador. Säg till exempel att du lider av gubbvader, ett krånglande vänsterknä och en smärtande högervrist. Risken är då mycket stor att du överkompenserar ditt beteende så att ditt högra knä får ta all belastning. Detta leder i många fall till att höger knä kommer att börja smärta. Mitt i allt elände kan detta dock vara bra för då har du två knän som krånglar vilket skapar en balans för framtiden"

Jag stirrar utan genom ett otvättat fönster på en höst som kom från ingenstans. Vad fasiken menar dom med det här? Hur kan det stämma in på punkt och pricken över i:et på mig? Jag beslutar mig för att lägga mig själv på is till den 12 oktober, då jag skall ta tag i min trasiga vrist hos doktorn. Ett problem i taget. Förhoppningsvis kan det betyda att jag kan få stopp på den eskalerade skadeproblematiken. För som det är nu så kommer jag inte ha en hel kroppsdel till våren. Då kan det bli jobbigt med en comeback.