söndag, oktober 15, 2006

Jag mötte mig själv om 20 år

Jag var ute med Birro i morse och tog för höstens skull en kort sväng i skogen. När jag var på väg tillbaka till verkligheten så mötte jag mig själv om 20 år. Nu kanske det inte var den faktiska AspLövet 60 år som kom gående emot mig men jag skulle inte bli förvånad om jag kommer på pricken vara lik mannen i fråga. Han hade grått hår något som jag redan tagit dom första stapplande kliven för att få. På huvudet satt en reklamkeps och glasögonen hade halkat ner lite på nästippen som hos en orienterande veteran. Ett par jeans och gympadojjor kompletterades av en regn/vindjacka av billigt märke. Han hade förmodligen köpt den på HI-Sport för 399 och på köpte fått ett par byxor som är för korta. Hans blick var fokuserad när han med raska steg var på väg ut på söndagspromenad. Eller så kanske han hade helt andra planer. Jag vet bara att om 20 år är det jag som går där.