tisdag, oktober 03, 2006

Jävla grodätare!

Hallå Frankrike! Jag vill ha mina 2 timmar tillbaka. Har sedan klockan 10.00 suttit framför Världscupsavslutningens livesida för att se hur det går på medeldistansfinalen.

F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5

Det började bra men sen verkade det som att alla bommade bort sig. I damklassen såg det länge ut som att Anabel Valledor från Spanien och Viktoria Brautigam från USA var dom enda som hittade fram till 2:a radio. Dit hade dom över 20 min/km i löptid. Det skall inte vara lätt att vara landslagslöpare.

F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5

I herrklassen hittade bara Tysken Franz Doetsch till 1:a radion med den ypperliga tiden av 27.09 på 2,3 km. Sen blev det tyst i skogen. Väldigt tyst. Dom skriver iofs att det blåser lite (100 km/h) men vad har dom för vindkänslig internetuppkoppling?

F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5

Läser på Wikipedia att om det blåser mellan 89-102 km/tim så kan följande hända. "Upprycker stora träd med rötterna, stora skador på hus, höga vågberg med brottsjöar, havet nästan vitt av skum". Kanske är det så att det just nu flyger runt en massa orienterare i luften? Skulle det blåsa mellan 103-117 km/tim så händer detta. "På stora ytor i skog har alla träd fällts av vinden, stora fartyg som nyss synts försvinner bakom vågberg, havet helt vitt, skum i luften försvårar sikten"

F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5

Nya besked. "Världscuptävlingen avbruten. Ett hiskeligt oväder har satt stopp för tisdagens världscuplopp på medeldistans i Auvergne, Frankrike. Storm och knäckta träd gör att löparnas säkerhet inte kan garanteras" Se där. jag var inte så långt bort med min gissning rörandes flygande orienterare. Jag minns på min tid. Då fanns det inget som hette dåligt väder utan bara dåliga kläder. Så här går det alltså när man springer i damstrumpor och linnen. Ett par superkalsonger med kortbyxor på det för att skydda paketet hade nog varit dagens medicin.