fredag, oktober 20, 2006

Kallt eller varmt?

Jag har lite svårt att bestämma mig för om det var bra att dom inte hittade några lösa benbitar /slash/ brosk i vristen eller om det var dåligt. Å ena sidan hade det varit skönt om det fanns skit som dom kunde ta bort så jag kunde starta om. Å andra sidan så kanske det bara handlar om psykosomatiska problem. Min vana trogen tog jag beskedet som negativa, så jag åkte till Apoteket för att trösthandla. Lite mer Ipren som nog inte hjälper mot inflammationen men att knapra piller är nog min nya grej. Jag köpte dessutom en liten lyxartikel. Ett ColdHot-pack. En smart liten påse som kan vara både varm och kall. Jag vetetusan hur det går till men på något magiskt sätt så funkar det. Nääeä! Nu skojade jag. Läser man manualen så ser man att den bara kan vara ett av dom två. Just nu har jag bara en påse så det får bli en varm påse medans det kalla får bli en gammal hederlig ispåse. Hade det inte varit lite coolt med en påse som med en enkel knapptryckning slog om från varmt till kallt och sen tillbaka när man så önskade. Jag tänkte köra lite klassisk bekämpning mot inflammationen i alla fall. Först värme för att öka blodgenomströmningen och sen kyla för att stoppa densamma. Sen kör jag varmt och kallt växelvis för att på så sätt spola bort all skit. Kan inte mer än gå fel. Jag sköljer ner hela kuren med en kall öl. Avstår den varma ölen den här gången.