fredag, oktober 27, 2006

Ligister och seriehjältar

Jag hade en minst sagt märklig morgonpromenad med Birro idag. Först gick jag förbi vår klubblokal och såg att återigen hade några snorungar vandaliserat kåken. Den här gången har dom slagit sönder den nedre panelen vid husgrunden på halva huset. Man skulle vilja ta dom där små ligisterna på bar gärning och binda fast dom vid ett träd långt ute i skogen. Sen kunde dom få sitta där en mörk höstnatt och gråta slut på sina tårar innan man släppte loss dom. Dessutom har dom den senaste tiden kladdat med spritpennor (stulna förmodligen) på husfasaden. Jag gissar att ungjävlarna som gör detta är långt under normalbegåvade för min 4-åriga Miniknatare ritar finare än vad dom lyckats med.

Med bister nuna vandrade jag vidare på min promenad längs elljusspåret och betraktade den grymma skogsavverkning som just nu utförst i den närmaste Runbyskogen. Känner jag skogsbolaget rätt kommer dom att lämna allt ris och småsly liggande för det har dom gjort i övriga skogen dom sista åren. Ännu ett fint parti till spillo dom närmaste 10 åren med andra ord. Efter ett tag ville Birro bekanta sig lite närmare med en stubbe så jag fick vila mitt ömmande knä lite. Jag noterade då att det stod ett paraply lutat mot ett träd alldeles bredvid mig. Vem kan ha glömt det hann jag inte tänka förren jag såg något blått skymta på bortsidan av den tjocka granstammen. Jag tog ett halvt steg åt sidan för att se vad det var och ser en man hänga i trädet. Mannen i fråga som hänger helt stilla hänger upp och ner. Plötsligt svingar sig mannen uppåt och hoppar ned från grenen som han hängt i med fötterna. Något förvånad frågar jag om han hänger där för att sträcka ut ryggen? Den gamla mannen som förmodligen inte talar svenska mumlar något som jag inte förstår och promenerar sen raskt iväg med paraplyet under armen. Vem fan var det? Kanske var det Batman. Jag antar att även Batman måste bli gammal någon gång. Sen gick jag hem. Undrar när den här stormen som dom tjatat om skall komma?

3 Comments:

At 10/27/2006 9:06 fm, Anonymous Anonym said...

Nu förstår du varför jag emigrerade från Runby...

 
At 10/27/2006 11:30 fm, Anonymous Anonym said...

du hittad inga rester av plopp under trädet?

 
At 10/27/2006 12:03 em, Blogger AspLövet said...

Tittade inte så noga. Menar du att det inte var Batman utan Ploppmannen? Skall kolla nästa gång jag går förbi där.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se