måndag, oktober 30, 2006

Sia om min framtid

Jag har en plan...

Mitt liv ter sig allt mer tröstlöst i all sin ovisshet. Jag skulle vilja ha ett svar svart på vitt om det är någon idé längre att jag försöker och försöker och försöker att träna för att eventuellt kunna springa orientering igen. Min geniala plan fick jag på väg till jobbet i morse då jag lyssnade på radiostationen Mix Megapol. Adam och Gry har varje måndag besök av någon som kallas Radiohäxan. En hederlig gammal häxa som man kan fråga vad som helst och hon ger sen svar utifrån sina tarotkort eller vad det nu är hon tittar på. Jag kommer bara ställa en enkel fråga till henne. Kommer jag någonsin kunna springa och tävla i orientering igen? Hur skall jag då lyckas komma fram och vara en lycklig deltagare i radioprogrammet? Jo, jag har en hemlig liten bonus som jag tänker avslöja om jag kommer fram till någon sorts växelgallring. Jag har nämligen en rolig anekdot om Anders Timell (deras sportreporter) som jag kan erbjuda att dra i radion om dom bara släpper fram mig till Radiohäxan. Vad anekdoten handlar om tänker jag inte avslöja för då kanske den sprider sig och blir oandvändbar. Tyvärr finns Radiohäxan bara på plats på måndagar efter 08,00, så det gäller att vara snabb på mobilen. Missar man får man vänta en hel vecka på nästa försök. Håll tummarna.

2 Comments:

At 10/30/2006 12:56 em, Anonymous Anonym said...

tippar på att anekdoten handlar om Timell och Lycksele.... ;-)

 
At 10/30/2006 6:39 em, Blogger AspLövet said...

Kan vara, kan vara..

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se