tisdag, oktober 03, 2006

Slutet är nära

Man skulle faktist kunna tro att mitt undermedvetna säger till mig att slutet är nära. Frågan är bara vilket slut. För att genomlida den här viloperioden så har jag införskaffat lite underhållning av den softare sorten.

Böcker:

Monster Island av David Wellington
En post-apokalyptisk historia om ett gäng överlevande i en zombifierad värld

The Rift av Walter J. Williams
Amerika delas i mitten efter en jättejordbävning

Blood, Sweat and Tea av Tom Reynolds
En ambulansförares anteckningar från sitt dagliga jobb.

Expedition L av Erland Loe
Ett gäng Norrmän försöker sig på ett, på förhand dömt att misslyckas, projekt i Stilla Havet.


Mellan raderna kan man alltså läsa om jordens undergång, zombies, misslyckanden, träligheter och omöjliga drömmar. Lite grann som AspLövet goes H40 alltså. Mitt undermedvetna är mycket klockare än vad jag är. Inte för att jag blir förvånad.