torsdag, oktober 19, 2006

Väggkarta

Hemma är det sovrumsrenovering på gång. AspLövet med familj for till den lokala färg och tapethandlaren. Sovrummet skall målas på tre väggar samt ha en fondtapet på den fjärde. Vi tog ett snabbt svep genom lokalen allt medans jag med rak arm pekade och kommenterade.

Den där färgen suger!

Kalle-Anka tapet!

Den där skulle funka!

Skitful!

Den där tar vi!


Bakom gick min fru tyst men konstaterade efter ett tag att jag som vanligt saknar smak och dessutom är färgblind. Innan jag hann dra igång en lång harang om att jag minsann inte har några problem att läsa färgerna på en karta föll min blick på en tapetserad vägg. En gröngrönskande skog med en löplockande stig mötte min blick. Mums! Fototapet! Vad sägs om en sån där sa jag. Vi skulle till och med kunna åka ut till Lunsen och foto några bildsköna bergshällar. Jag fick inget gehör för min idé så jag höll inne med min följd-idé. En kartvägg, det vore något tänkte jag tyst för mig själv. Suck! Man får nöja sig med att göra ett PS-montage.

6 Comments:

At 10/19/2006 12:17 em, Anonymous Anonym said...

Grym fondvägg Löw1!. Sån vill jag ha...!!! Men det är väl knappast värt att ens försöka "sälja in den" hemmavid...*suck*

 
At 10/19/2006 12:58 em, Blogger AspLövet said...

Helst av allt skulle jag vilja ha en fotovägg med en bild på dig. Men det törs jag inte för min fru kanske tappar fokus på mig i sovrummet ;-)

 
At 10/19/2006 3:24 em, Anonymous Anonym said...

Snyggt!
Men var är banpåtrycket och vägvalsinritningen?

 
At 10/19/2006 6:42 em, Blogger AspLövet said...

Skulle det inte bli enformigt med en bana inlagd? Man kanske skulle måla fondväggen helt vit och sen sätter man en projektor i taket där man kan skjuta olika karto/banor på väggen efter smak och behov. Problemet är väl att om man har fondväggen bakom sängen som på min bild så får man ligga och sova med kartbilden lysande i ansiktet.

 
At 10/19/2006 9:07 em, Anonymous Anonym said...

Jojo!
Men betänk associationerna.
Den lilla sankmarken i sänkan.
Uppe mellan höjderna.
Mjukt svängande höjdkurva.
Upploppet i uppförsbacke på grönskande ängsmark.

Huga!

 
At 10/24/2006 9:59 fm, Anonymous Anonym said...

...en fotovägg med mitt tryne inblandad skulle förmodligen mest framkalla "kasta pil" känslor....
Men det är helt ok att få lite "nålar" på sig ;-)
En stor DART-tavla helt enkelt...

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se