måndag, november 20, 2006

Ahhh.. doften av nyplockat granris

Jag ledsnade på att försöka vänta ut min begynnande förkylning så jag trampade 60 minuter på motionscykeln i kväll. Nu direkt efteråt har jag ondare i halsen än vad jag hade innan men det tar jag som ett gott tecken. Jag hade förövrigt tejpat fast några nyplockade grankottar på styret för att få lite frisk skogsdoft under träningen. Skogsdoft är väl annars något som är på väg att dö ut inom vår sport. Man blir lite trött i ögat av att läsa om sånt här. Jag vill läsa om tuffa 25km banor med individuell start och straffträning för dom som blir ifattsprungna. Inte höra att våra landslagslöpare offrar tid på sånt här mjäk. Det börjar kännas som att vi lika gärna kan ingå i Svenska Kennelförbundet och tävla i Agility-OL.

2 Comments:

At 11/21/2006 11:43 fm, Anonymous Anonym said...

Håller med dig till fullo, ja menar t.o.m. sprint framstår som hmmm klart okej i jämförelse.
Kan det vara en desperat förbundskapten som i slutskedet av sin återvalskampanj hittar på sådana här galenskaper?
(f ö kan jag fresta dig med att JOK/TIF/RIS (inte VOK...) hade UltraKM i söndags; 15 km i härliga Törnskogen, finfina banor signerade L Malm. Något för dig att ha på näthinnan vid dina cykelutflykter..)

 
At 11/21/2006 11:52 fm, Blogger AspLövet said...

Varför hade inte VOK sitt KM där samtidigt? Ultralång-KM är väl det perfekta sam-arret mellan norrortsklubbar. Tyvärr är det väl inte ens en handfull VOKare som vill springa ett Ultralång-KM. MMC däremot. Där kan folk plåga sig runt hur långt som helst :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se