onsdag, november 15, 2006

Bla bla bla AJJJJ!! bla bla bla

Har precis kommit tillbaka från en smärtsam knäbehandling. Min massörska hittade punkter i mitt knä som jag inte trodde fanns. Under dom 30 plågsamma minuterna när jag låg kvidande på bordet hann vi dock diskutera det mest av världsligt intresse. Fetmans utbredning i samhället. Hennes projekt att få personalen på Rydbergs att börja leva sunt. Lyckat till med det sa jag, eftersom dom nog släpar hem hinkvis med skagenröra och potatissallad från jobbet varje dag. Sen var vi båda överrens om att man blir fruktansvärt mycket tröttare om man inte tränar jämfört med hur man mår som vältränad. Vi hann även diskutera hur motionscyklar och löpband kan känna av exakt hur många kalorier man bränner. Jag tipsade henne slutligen om att läsa Dean Karnazes balla löpblogg. Han sprang 50 marathon i 50 stater under 50 dagar. Efter det var han tydligen i gång på allvar så nu springer han tvärs över USA. Hon frågade om jag skulle kunna tänka mig att göra en sån sak. "Ett annat liv en annan kropp tjejen" sa jag. "Ett annat liv en annan kropp"