onsdag, november 22, 2006

Deadliest Catch

Det finns en massa skitserier på tv som man både ser och kan vara utan. En som jag har fastnat framför den sista tiden är "Deadliest Catch" på Discovery. Den handlar om ett gäng fiskebåtar i Berings hav som jagar jättekrabbor. Alla avsnitt ser exakt likadana ut. Förmodligen är det bara ett avsnitt som dom visar om och om igen, men det hindrar inte mig från att titta slaviskt varje kväll. Jag tror att min fascination för denna serie bottnar i en djup olycka över att aldrig få träna mig riktigt trött. Det eller så gillar jag bara krabba helt enkelt.


Varje avsnitt följer ett exakt upplägg.

Man får se en radarskärm över Berings hav med blippande punkter på.
[Kommentatorsröst]
Blabla.. miles souteast of blabla.. the ship Maverick is heading into a storm.

-En sekvens från förarhytten där kaptenen ser orolig ut.
-Vatten sköljer in på däck.
-Fiskarna tar på sig sina färgglada regnkläder.
-Vatten sköljer in på däck.
-En stor krabb-bur kastas i havet från båtkanten.
-Vatten sköljer in på däck.
-En krabb-bur tas upp med några små krabbor i botten.
-Vatten sköljer in på däck.
-Alla fiskare ser sura och trötta ut.
-Vatten sköljer in på däck.
-En full krabb-bur tas upp och alla skrattar och skojar med varandra.
-Vatten sköljer in på däck.
-Fiskarna äter mat under däck.
-Vatten sköljer in på däck.

Tillbaka till radarskärmen över Berings hav och blipparna.
[Kommentatorsröst]
Blabla.. miles northwest of Maverick, the ship Sea Star is heading into a storm.

-Repetion av ovan inslag från Maverick fast på Sea Star.

I ett avsnitt härom veckan var det iofs nära katastrof på en av båtarna. Kaffet var slut. Tack och lov så slutade allt lyckligt.

2 Comments:

At 11/23/2006 3:57 em, Anonymous Anonym said...

But they makes some gooood money though!!! Jag kollar också!

 
At 12/02/2006 12:47 em, Anonymous Anonym said...

Jag kan inte heller låta bli att titta. Vilka foton man skulle kunna ta där ute!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se