fredag, november 10, 2006

Får endast drickas i nödfall

När jag kom tillbaka från lunchen gick jag genom vår säljavdelning. Där blev jag stoppad av en av våra stjärnsäljare som tryckte en champagneflaska i min hand. Jag frågade vad den hade för anledning att ligga i min hand. Han svarade svävande på den frågan och mumlade bara något om många mail. Jag vet inte vad jag skall tro. Antingen tycker han synd om mig eller så stötte han på mig. För inte kan han väl ha tyckt att jag gör ett bra jobb? Hahahahaha! Näee, inte ens jag tror på den teorin. Jag tackade för flaskan men sa samtidigt att jag var lyckligt gift med en kvinna vilket gav en förvånad uppsyn tillbaka. Kanske var jag fel ute om att han skulle ha stött på mig. Jag smet därifrån innan det blev mer pinsamt. Jag var i alla fall inte sen att, med hjälp av några fästkuddar, montera den på sidan av min skärm. Kan vara bra att ha när motvinden är extra hård här på jobbet.