torsdag, november 23, 2006

Första löpstegen sen september

I kväll äntrade jag det lokala elljusspåret och tog mig 30 minuter bort för att sen vända 30 minuter hemmåt igen. Rask promenad varvades med lätt löpning. Sekvensen blev: 15 - 5 - 5 - 5 - 5 - 5 - 5 - 5 - 10 min. Där dom minuterna med tjock/kursiv text innebar lätt löpning. Den här mörka novemberkvällen mötte jag inte en enda själ på elljusspåret. Jag och Birro njöt hursomhelst i fulla drag och med lite rejäl stetching i trapphuset efter träningen så var kvällen fulländad. Nu återstår bara att se om jag blir sjukare eller friskare. Förhoppningsvis rör sig min småkrasslighet åt något håll i alla fall.

2 Comments:

At 11/24/2006 11:24 fm, Anonymous Anonym said...

YES!YES!YES!

 
At 11/24/2006 12:15 em, Blogger AspLövet said...

LUGN!LUGN!LUGN!

Några blandade småsteg på elljusspåret gör ingen världsmästare. Jag har en lååång väg att vandra innan jag kan börja springa. Knäna känns sisådär idag tyvärr. Sen försöker jag förtränga vad som eventuellt sker med mina vader om jag skulle kunna börja springa på lite mer allvar till våren.

Som en gammal legend sa till mig alleles nyligen.

AspLövet är fast i ett kretslopptänkande vad gäller rehabilitering.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se