torsdag, november 09, 2006

Gammal? Tyvärr är det så...

Jag insåg precis här och nu att min ålder har hunnit ikapp mig. Ta mig fan om den inte sprang om och ifrån också. Man kanske skulle tro att åldern kom ifatt för länge sen om man överanalyserar AspLövet. Kanske är det så tragiskt. Frågan blev dock extra tydlig när jag insåg vad jag just gjort. Jag hade nämligen en klassisk tre-dagars på gång. Jag vek ner mig och nöjer mig med en singeldag. Ikväll hade jag möjlighet att gå och se Vilda Väsbys stoltheter Europe och dricka öl i samma veva. Jag har tackat nej utan gilltigt skäl. Imorgon så är det julfest med företaget och även där har jag hittat ogilltiga skäl för att smita undan. På lördag är det så mitt enda framträdande i denna tre-dagars då en ölprovning står på schemat. Man är ynklig. Det är lätt att sitta hemma på kammaren och vara bitter men när möjligheter bjuds så vill man inte vara med och rocka. Snart köper man väl broddar till skorna också.