torsdag, november 02, 2006

Jävla skitkartor

Läser lite förstrött diskussionerna på Alternativet om den usla 25mannakartan och andra lusigheter vid kartering. Jag har svårt att uppröras över lite rörliga ekvidistanser och delbara höjdkurvor. För en som växt upp med Kart-Roffes alster som ibland kändes som en revidering av grönsaksbladet så är det mesta perfekt. Vad som istället upprör mig är kartor som är upp och ned. UPP OCH NED!! Vad fan handlar det om? Vänder man ryggen till kartan eller står på huvudet? Jag fattar ingenting. Eller så är jag bara trött idag...

2 Comments:

At 11/02/2006 10:31 fm, Anonymous Anonym said...

Det är ju helt för jävligt om det är sant!

 
At 11/02/2006 10:37 fm, Blogger AspLövet said...

Det är så JÄVLA sant skall du veta!! Jag sitter med en sån karta framför mig just nu. Jag har dock upptäckt att håller jag upp den mot min monitor här på jobbet med svart bakgrund så speglas den rättvänd. Spegelvänd iofs men det är ett steg i rätt riktning.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se