måndag, november 27, 2006

Klimathotet

Egentligen så borde jag sluta förbanna utvecklingen av orienteringen. Bara för att jag inte kan vara med dom andra gamla gubbarna och leka så behöver jag ju inte vara så jävla bitter. För vet ni vad. Bitterhet föder bitterhet. Det har jag inte kommit på själv utan jag läste det på en blogg för länge sen. Jag tror att den tarvliga bloggen som innehöll den strofen var, AspLövet goes H40. Han är fan inte klok den killen. Men det var inte det jag funderade på. Växthuseffekten! Tänk om växthuseffekten eskalerar i en sån snabb takt att det inom något år inte finns någon skog kvar. Då skall vi vara jävligt glada om vi får tider i inomhusarenor för att springa orientering. Blodslitet får dom köra inne på Gardemoens flyplats. Tiomila i Kista centrum och Ullareds varuhus arrangerar O-ringen varje år i sin butik. Det är så vi vill ha det och det är läge att redan idag förbereda sig på bästa sätt. I kväll skall jag kartera min lägenhet och placera ut 50 fasta kontrollpunkter.