måndag, november 27, 2006

Revidering av lägenheten

Jag satte igång och reviderade min lägenhet så fort jag kom hem. Hallen gick bra att få till. Miniknatarnas sovrum fick bli en grovrevidering eftersom deras leksaker flyter rätt mycket. Jag ritade grönraster i hela deras rum. När jag öppnade skrubben så stod Kent Olsson där. Jag tittade på honom utan att säga något. Han tittade på mig utan att säga något. Till slut blev tystnaden pinsam så jag sa.

Nästa år är det 20 år sen du vann ditt individuella VM-guld. Tiden går.

Kent Olsson sa fortfarande inte något. Jag försökte byta ämne.

Tycker du att jag skall rita mattorna som halvöppen mark eller ljusgrönt?

Innan Kent hann svara så såg jag att det inte alls var Kent Olsson som stod i min garderob. Det var bara vår dammsugare med munstycket lite på sned. Det fick mig dock att fundera på vad Kent skulle ha gjort i min situation. Han hade nog aldrig fallit så långt ner i träsket att han börjat reka sin lägenhet. Förmodligen hade han gått ut och sprungit sig trött i den Blekingska trädgårdsvildmarken. Jag beslutade mig för att lägga karteringen av min lilla 3:a på is. Han är bra på så sätt Kent. Han får en att ta en extra funderare över sitt liv.

2 Comments:

At 11/27/2006 9:39 em, Anonymous Anonym said...

Det finns två Lars O(h)lsson, men bara en Kent Olsson - en Kenta Oooooolsson.....

 
At 11/28/2006 9:23 fm, Blogger AspLövet said...

Det må finnas oändligt med Lars Olssonare men det finns bara EN Liga-Majsan!!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se