onsdag, november 22, 2006

Så nära nära men sen kom den jäveln.

Jag hade lagt fram träningskläderna i hallen och planerat vad jag skulle träna ikväll. Sen kom den där lilla djäveln djupt nerifrån vaderna med sin läspande röst.

Du har ju tränat två dagar i rad. Du är värd lite vila. Du är bäst AspLövet. Ta det lugnt idag. Alla andra vilar. Du kommer ändå vara bäst när det gäller AspLövet. Vila är viktigare än träning idag. Alla gillar dig AspLövet. Fan vad snygg du är ikväll AspLövet. Det är kallt ute. Du behöver vila. Du är trött så trött. Kolla in vad fina dina lårmuskler är idag. Alla vi som älskar Lövet klappar nu. Klapp! Klapp! AspLövet är H40-kungen. Du kan träna dubbelt imorgon. Det står en kall folköl i kylen till dig.

Jag lyssnade på honom. Den djäveln kanske har rätt. Bortsett från det där om att jag är snygg då.

3 Comments:

At 11/23/2006 9:09 fm, Anonymous Anonym said...

Helt rätt att vila om kroppen säger ifrån.
Har du problem med motivationen och går det lättare att träna med sällskap så tänkte jag köra mina cykelintervaller ute på MTB på landsväg i helgen, om det kan vara nått för dig?
Jag har även skrivit ett inlägg på vår tidigare mötesplats.

 
At 11/23/2006 9:23 fm, Blogger AspLövet said...

Tackar för förslaget men jag tänkte vara med på klubbens MMC-premiär på lördag och ta mig en jättelång rask promenad i Runbyskogen. Motivationen har jag fakttist inga större problem med även om det finns dagar då det tar emot givetvis. Detta kan förvåna mig själv ibland med tanke på hur länge sen det var jag kunde tävla på riktigt.

 
At 11/23/2006 1:12 em, Anonymous Anonym said...

Hur det med din form då Håkan?? Har du kutat någe väg-/terränglopp iår?

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se