fredag, november 17, 2006

Stela vrister : Avsnitt II

Efter min vanliga röntgen av den smärtande/stela högervristen så var läget oförändrat eftersom dom inte såg någonting på bilderna vad gäller brosk eller lösa benbitar. Jag tog då för givet att jag var utskriven och aldrig mer välkomnmen in i den svenska sjukvårdsapparaten. Därför blev jag extra förvånad när det damp ner ett brev med posten där jag inbjöds till en exklusiv magnetröntgen den 6 december. Dom skriver i brevet som en notering att mer än 40 miljoner undersökningar har gjorts i världen med denna typ av kamera utan att skadliga biverkningar har påvisats. Hmmm.. Det känns lite som en cover-up för något farligt eftersom dom prompt måste ta upp den information. Nåja. Jag har inget att förlora. Mer än livet då. Det känns ju redan som att jag har förbrukat mina bästa resurser så det är väl nåt man både kan ha och mista.