tisdag, november 14, 2006

Svart som natten

Har ni tänkt på att pannlampor enbart kommer med ljus i en färgton. Det är det gamla vanliga vita skenet som dominerar. Ibland kan man se gult sken men det beror oftast på att batterierna håller på att ta slut. Jag skulle tycka att det vore kul med lite mer färg i natten. Kanske lite porrigt rött sken. Eller grönt för att smälta ihop med skogen. Sen kan man ju ha blinkade i en massa färger som en ljusslinga på julgranen. Personligen vill jag ha svart sken. Tänk vad smart. Ingen skulle se mig i skogen och jag kunde ta kontrollerna utan att jag avslöjar för konkurrenterna i närheten att jag hittat den. Problemet kanske är att jag inte ser något men som med allt annat här i livet så får man väga för mot nackdelar.

Nästa gång du springer nattorientering och hör någon flåsa i närheten utan att du ser någon så är det kanske AspLövet. Säg hej! vettja. Jag är inte så farlig som jag ser ut. Eller ser ut och ser ut. Jag ser ju inte något själv i mörkret med min svarta lampa och du ser kanske inte mig. Så var det med den saken.


Jag står längst till höger på denna nattorienteringsbild. Min svarta lampa som lyser rakt in i kameran är lite svår att se dock.