tisdag, november 28, 2006

Tillfällig Motivationsbrist

Jag har en grym brist på motivation just nu. Inte bara för träning utan även: Jobba. Äta. Sova. Leta orsaker. Leta åtgärder. Titta i kartpärmar. Memorera kodsiffror. Bli frisk. Vara sjuk. Vara skadad. Bli hel. Jag slentriansurfar på orienteringssidor. Jag slentrianskippar träningspass. Jag slentrianvåndas över den kommande vintern. Jag är slentrian i en något defekt kropp. Visste jag att allt skulle funka till våren befan man sig i ett helt annat läge liksom. Då kunde jag börja skissa på en tävlingsplanering. Vässa dubbarna på Integratorerna. Putsa på extra teknikträningspass. Men så är det ju inte i AspLövets värld. Vintern är bara en enda lång tranportsträcka fram till en ännu större besvikelse. En god vän tyckte att jag skulle ta ett sabbatsår från allt vad livet innebär. Kanske har han rätt. Rättelse: Han har rätt.