onsdag, december 13, 2006

Bloddoping

För en liten stund sen skar jag upp min tumme rätt rejält på en sprillans ny kökskniv. Det blev värsta splatterfilmen av det hela. Blodet stänkte och forsade allt medans jag försökte linda in tummen i 20 meter hushållspapper. Nu har jag 2 plåster, en massa fotledstejp och mer hushållpapper på tummen. Blodet vill ändå hitta vägar ut. Det absolut roligaste med händelsen är att det skedde medans jag skar upp blodpudding till Miniknatarna. Om inte det är vardagshumor så vet inte jag vad som krävs.

Nu måste jag nog lägga mig ner en stund. Jag börjar bli svag i knäna. Hurra!! Både svaga och skadade knän. Det har jag förtjänat.

2 Comments:

At 12/14/2006 10:26 em, Anonymous Anonym said...

Tur att du inte är i "suga-på-tummen-åldern" för då hade det verkligen varit risk för bloddoping - eller hur funkar det egentligen? Det kanske blir rundgång istället och det brukar ju inte vara bra...

 
At 12/15/2006 10:50 fm, Blogger AspLövet said...

Jag tänkte inte på det tricket. Kanske hade blodet som kommit ut sugit åt sig extra mycket syre som jag sen fått i mig vilket kunde skapat en positiv effekt. Den idé kan vara genialisk. Eller idiotisk. Frågan är bara vad.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se