söndag, december 17, 2006

En lördagsträning. Regi: AspLövet

Klubbrummet var fyllt av 50 st mer eller mindre träningsvilliga orienterare. Jag försökte göra min röst hörd över det höga sorlet men det var nästan som att prata med en klass dagisungar höga på socker. Efter en stund hade den sista löparen sprungit iväg och jag kan pusta ut. JulMusten. En långdistansträning. För vilken gång i ordningen? 10 år. 15 år. Jag vet faktist inte riktigt. Många är i alla fall åren som jag har arrangerat detta arrangemang, sista helgen innan jul. Långa banan mätte 15,2 km och det var i alla fall 3 tappra löpare som tog alla röda snitslar där ute i den varma vinterskogen. Resten. Pöbeln. Hankade sig fram om inte bra så i alla fall jävligt mycket bättre än vad jag gör nuförtiden. Så vem är jag att klaga. Vätska gick det åt också. Allt som allt bälgade dom i sig 18 liter Julmust och 10 liter saft. Dessutom mumsade dom i sig en större kartong pepperkakor och 2 kg julgodis. Nyttigt skall det vara. Den enda tråkiga konsekvensen av träningen var att jag blev sjuk. Kanske blir det lätt så när man, otränad och bacillmotaglig som jag, trängare in sig i ett varmt rum med 50 andra människor. Fan ta er!!

3 Comments:

At 12/17/2006 1:43 em, Anonymous Anonym said...

Hahaha, har du adderat hypokondri till din redan digra CV?!
Ähh, ta ist fram karta/banor från din schyssta Must, finns några intressanta vägval som kan diskuteras, bl.a. på B-slingan.
Så Tack för igår, Bengan! Speciellt trevligt med bordsservering mitt ute i skogen. Vit duk nästa år?

 
At 12/18/2006 8:47 fm, Anonymous Anonym said...

Tack, AspLövet för fint arr som alltid. Mina vader gjorde en tribut till dig och krampade ihop komplett, smärta i både muskel och senor idag.

 
At 12/18/2006 11:52 fm, Blogger AspLövet said...

Kramp är bra! Gör det inte ont gör man fel.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se