fredag, december 15, 2006

Fredagskartan

Jag behöver muntra upp mig själv ikväll så jag plockade fram en karta där mitt namn råkat hamna överst i resultatlistan. 1993. TWAR-året. I ett underbart orienteringsparti NV Domarudden inkasserade jag en seger i en inte helt halvtom H21 AK klass. Den här typen av orientering, tekniskt finlir i måttlig kupering, har alltid passat mig bra. Det intressanta jag minns när jag nu ser kartan är inte tävlingen i sig utan något helt annat. Tävlingen hette Chiquita-Rundan för att Lidingö var (är?) sponsrade av nämnda bananimportör. Vad jag minns så bra på grund av detta hände på ett Jukola något år efter denna tävling. På hemvägen från Jukola stod en massa folk/klubbar och väntade på att få komma in till smörgåsbordet. Plötsligt kom Lidingölöpare och ställde sig i kön. En något förfriskad röst hördes plötsligt över sorlet. GE DOM BANANER!! Det tog bara några sekunder innan hela församlingen hängde med i kampsången med eller om det, gud förbjude, var emot Lidingö. GE DOM BANANER!! GE DOM BANANER!! GE DOM BANANER!! GE DOM BANANER!! Antingen handlade det om vuxenmobbing eller så var det team-building på hög nivå. Jag tycker vi bestämmer oss för det senare.

2 Comments:

At 12/16/2006 9:03 fm, Anonymous Anonym said...

Åh. Kan det inte vara Jukola snart! Konstigt iof att jag - som faktiskt bara varit med på tre Jukola - känner som att just denna Finlandsresa är en stor del av orienteringslivet...

 
At 12/16/2006 9:29 em, Anonymous Anonym said...

Mmm... those were the days!
En annan Jukolabåtsklassiker är när Anna träffade salig landlagslöpare i baren....

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se