fredag, december 29, 2006

Fredagskartan

En gång i AspLövets begynnelse fick jag faktist äran att representera Stockholms distrikstlag. Det rörde sig om en distriktsmatch för ungdomar mellan Södermanland och Stockholm. Varje distrikt skulle ställa upp med 12 löpare i H+D15-16, H+D13-14 och H+D11-12. Om jag skall vara helt ärlig, och det är jag ju som oftast, så fanns inte jag med bland dom ursprungliga 12 löparna i H15-16. Jag var snarare en reserv till att få bli en av reserverna på reservlistan. Nu var det förmodligen någon elakartad maginfluensa eller så som härjade i Stockholm för jag råkade bli uttagen i ett sent skede.

Själva loppet var väl ingen höjdare för min del med mängder av småkrokar i ringen. Jag kom 15:e av 24 startande. Urban Larsson (Södermanland) vann på 40,51. Min tid på banan, som var 5,9 km, blev 47,29. I H15-16 fick vi pisk av Södermanland men totalt så vann Stockholm rätt klart. Detta är enda gången jag representerat något utöver klubben faktist.

4 Comments:

At 12/29/2006 11:36 fm, Anonymous Anonym said...

Du glömde skriva att terräng och banläggning är högrelevant för Tiomila 2007.

Men vi kanske inte ska sikta så mycket framåt utan istället minnas att det gick en juniorcup i samma område någon gång i mitten av 90-talet. Spårsnö och 24 kontroller på 8 kilometer eller något liknande var det.

 
At 12/29/2006 12:00 em, Blogger AspLövet said...

Världen är liten. Jag hade inte en tanke på vart detta parti låg när jag la upp den men nu ser jag ju att kartan ingår i det avlysta partiet för Tiomila 2007. Tyvärr är kartorn jag har klippta så jag har inte mer än den östra delen av kartan och det ligger mer eller mindre utanför Tiomilaterrängen.

 
At 12/29/2006 11:08 em, Anonymous Anonym said...

Ser man på. Ubbe Larsson höll sig framme i unga år. Och kartklippet täcker en bit av tiomilområdet 2007. En skön anektdot att mysa åt en fredagkväll.

 
At 1/02/2007 8:23 fm, Anonymous Anonym said...

Men banläggningen borde nästan påminna när man tänker på storleken på det avlysta området.

Får se om du får uppleva det med ol-skorna på Asplövet...?

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se