torsdag, december 07, 2006

Jag och världstjärnorna i samma stuga

Jag lyssnade på Mix Megapool i morse där Anders Timell berättade om sin långhelg i Florida. Han hade bott hemma hos Richard S Johnson samt besökt Per-Ulrik Johansson och Jesper Parnevik som alla bodde i närheten i sina lyxhus. Sen hade han fått golfa varje dag med dom svenska världstjärnorna.

En sån långhelg skulle jag vilja vara med om, fast med dom svenska orienteringsstjärnorna. Tänk er att få bo tillsammans med Emil, Niklas, Mats och dom andra en helg. Nu tjänar dom här killarna kanske inte lika mycket pengar på sin sport som golfarna så vi kanske skulle få nöja oss med att bo en i en fjällstuga under lågsäsong. Sen kan ju inte jag träna så när grabbarna drog ut på långlänk fick jag vara hemma i stugan och laga mat. Efter träningen är dom säkert trötta och måste vila så då kunde jag tvätta deras träningskläder. På kvällarna sitter dom nog och analyserar sina träningsdagböcker och jämför minnen från stortävlingar. Då hade ju inte jag haft så mycket att komma med utan gått och lagt mig istället. Förmodligen hade jag gråtit lite i kudden.

Det hade varit alldeles underbart tror jag.

2 Comments:

At 12/07/2006 11:32 em, Anonymous Anonym said...

Det gamla ordspråket "Det man inte har i huve´t får man ha i benen." stämmer bra in på dig - fast tvärtom liksom! ...så nog hade grabbarna låtit dig vara med på kartanalysen i alla fall ;)

 
At 12/22/2006 1:17 em, Anonymous Anonym said...

Snyfft! Känner mig förvirrad. Blev ledsen och ändå skratter jag. Får prata med min Dr. Psyk.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se