torsdag, december 28, 2006

Min lyckosamma bror

Uppenbarligen har jag, en för mig helt okänd, bror i Norge. Han har dessutom en mycket lång och lyckad karriär bakom sig. Att jag inte kände till honom visar väl bara att jag inte börjat plocka från det undre lagret ur livets chockladask ännu. Det som talar emot att Ole Ivars skulle vara min riktiga bror är i så fall hans val av musik i sin karriär. Att jag skulle dela genpool med en dansbandsmusiker skär i mitt hjärta. Hursomhelst måste jag nog ta och fråga min mor ifall det stämmer att jag har en hemlig norrman till bror. För er som inte räds olagligheter så rekommenderar jag nerladdning av Ole Ivars alster. Framförallt låten, Nei så tjukk du har blitt, är en liten pärla. Kongen av campingplassen är en låt som alla O-ringen entusiaster borde lyssna på och Får jeg knulle deg Johanne är en låt för sjätte etappen helt klart. Om ni inte har bredband så kan ni lika gärna gå ut och köpa på er några av Ole Ivars ca 40 skivor. Den senaste heter Ole Ivars - Så klart. Om inte en sån skivtitel säljer guld så vet inte jag vad som krävs.

Skål brorsan. Kul att någon i familjen har lyckats.

1 Comments:

At 9/29/2007 11:52 fm, Anonymous Anonym said...

det är inte ole ivars som gjort "Får jeg knulle deg Johanne"

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se