söndag, december 03, 2006

Seriös som få

Hur pass seriös idrottsman är jag egentligen? Jag är så pass seriös att jag åker 45 minuter enkel väg för att festa. Sen festar jag i 10 timmar och kör sen samma väg tillbaka utan att vila en enda sekund. Låter hårt. Jag vet. Inte alla seriösa idrottsmän kör ett sånt race och studsar sen upp frisk som en nötkärna dagen efter. Jag har aldrig förstått det där med nötkärnan, men skit i den frågeställningen nu. Hursomhelst får jag ofta frågan hur det kommer sig att jag aldrig blir bakfull. Jag har inget svar på den frågan heller. Jag har om man skall vara ärlig inga svar på någonting överhuvudtaget. Det finns dock en förmildrande orsak till min bristande bakfylla denna gång. Jag drack ingen alkohol. Jag sa ju att jag är en seriös idrottsman. Skitseriös. Som få.