måndag, december 04, 2006

Slacker

Jag har varit en PRAO-Slacker idag. Jag skulle nog bli världens bästa slacker om jag fick möjligheten att vara heltidare i yrket. Ena Miniknataren är sjuk så jag har vabbat/slackat. Städade lite på förmiddagen utan att det märktes någon skillnad i hemmet. Surfade. Åt frukost klockan 11. Läste Kalle Anka för Miniknataren. Vi tog en biltur då han passade på att sova. Jag gled omkring bland affärer utan mål och riktning. Spanade in extrapriser på vetemjöl hos Hemköp. Jagade vinröda gardiner på Hemtex. Kollade in spelnyheter på Game. Satt på en bänk och betraktade pensionärsligan som länsade både apoteket och systembolaget. Drack en cola. Snålbläddrade i tidningar utan att köpa. Såg några hästlopp inne på spelbutiken utan att bry mig. Drack en cola. Gick ett varv på Stadium men såg inga orienteringsprylar. Tog highscore på två av låtarna i nya Guitar Hero spelet på PC-Citys demomaskin. Lämnade butikerna bakom mig. Körde in på Statoil men stannade inte till utan låtsades att jag var ute på en raggarrunda. Åkte hem. Miniknataren vaknade så vi tog mellis. Surfade lite till. Hämtade den friska Miniknataren på dagis. Vi åt pannkakor. Miniknatarna spelade innebandy i hallen. Jag fick vara domare/doktor eftersom vi bara har 2 klubbor. Tittade på Bolibompa. Tog en vitamintablett. Längtar till morgondagen. Hoppas att Miniknataren är fortsatt sjuk då.

2 Comments:

At 12/04/2006 9:37 em, Anonymous Anonym said...

Tack för alla glada miner du får mig att göra.

 
At 12/05/2006 9:10 fm, Blogger AspLövet said...

Skrattar du åt mig? Ingen fara. Jag tar inte illa upp för sånt. Hade du gråtit däremot hade jag blivit orolig.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se